Stress kurser - kursus i stress og stresshåndtering.

Tag pulsen på din stress.

Interne kurser til virksomheder og personalegrupper.

Uni Coaching.dk tager ud til virksomheder og afholder kurset "Stresspulsen – Tag pulsen på din stress".

  • "Stresspulsen – Tag pulsen på din stress" henvender sig til virksomheder og personalegrupper.
  • "Stresspulsen – Tag pulsen på din stress" henvender sig til både ledelse og medarbejdere.
  • Varighed: 1 kursusdag, fra kl. 9-16.

Stresspulsen – Tag pulsen på din stress.

I en tid, hvor stress udråbes som en af de mest truende faktorer, når talen falder på trivsel, livskvalitet og balance, både arbejdsmæssigt og privat, ligger der en stor udfordring i at kunne opdage og håndtere stress.
På jobbet er det væsentligt at kende tegnene på, hvornår man har travlt, og hvornår man er på vej ind i eller sidder fast i en stresstilstand.

Kurset Stresspulsen – Tag pulsen på din stress, giver indsigt og information om:

  • Hvad er stress? - fagligt, socialt, fysisk og kognitivt.
  • Hvad er travlhed og ikke stress?
  • Hvad er tegnene på stress.
  • Belastning, signaler og faser.
  • Forebyggelse og stresshåndtering.
  • Hvordan og hvornår håndterer man stress.

    For at Stresspulsen bliver mærkbar for den enkelte, får du mulighed for at udfylde en lille test, der indikerer din eventuelle stresstilstand. Så du kan tage dine forholdsregler om nødvendigt og selv få indflydelse på en eventuel stresspuls. Og så du både som fagligt og privat menneske bliver opmærksom på, hvad der kan sætte pulsen unødigt op, og hvad du kan gøre for at sænke den.
    Testen er et arbejdsredskab til den enkelte og vil pege på de områder, hvor det vil være mest gavnligt at fokusere.

Kursusdagen Stresspulsen - Tag pulsen på din stress, gør dig således opmærksom på stressorer (tegn, belastninger og stressreaktioner), og du bliver undervist i, hvordan du fremover kan forholde dig konstruktivt til disse, så du forebygger og undgår stress og udbrændthed.

Attituder til stress - stresshåndtering.

Som med så meget andet er det attituden der gør forskellen.

Hvilken attitude har du til stress - stresshåndtering, og hvilken vil mon passe dig bedst, på den korte og den lange bane?
Kurset uddyber følgende attituder, hvor du må lægge hånden på hjertet og afgøre, hvad du selv mener og står for:

  • Du kan tage pulsen på din stress og gøre noget ved det, du bemærker og mærker.
  • Du kan tage pulsen på din stress og håbe, at pulsen bliver rolig og at det går over af sig selv.
  • Du kan tage pulsen og forsøge at forholde dig til og ændre det, der har skabt stress.
  • Du kan indtage en årvågen og opmærksom attitude over for dine livsområder, og bevidst og aktivt forholde dig til det, du møder og oplever med målet om at leve et helt og fuldt liv.

Kursusdagen "Stresspulsen - Tag pulsen på din stress" kan følges op af coaching for enkelte eller for personalegrupper, der ønsker endnu flere værktøjer og endnu mere viden.